Nyt sikkerhedsreglement i klubben er trådt i kraft

19. juli 2016 22:19 , af Runa Michelsen

Klubben har fået et nyt sikkerhedsreglement, som det er vigtigt I alle sætter jer ind i.

Der er nemlig sket ændringer i forhold til det gamle.

Det nye sikkerhedsreglement er på hjemmesiden under ’Om klubben’ > Love og regler > Sikkerhedsreglement.

Det hænger i klubben på opslagstavlen i entreen.

Som noget nyt er der kommet en varm anbefaling af, at alle roere, mindst en gang årligt, laver redninger (solo og makker).

Der er også ændringer i reglerne for vinterroning.

Læs selv regelsættet igennem, og sæt dig ind i det.

Forslaget til sikkerhedsreglementet blev fremlagt ved et møde i klubben den 22. juni 2016. Der kom ikke så mange, to havde sendte kommentarer inden. Der var overvejende ros til bestyrelsen for forslaget, og der kom gode input til justering af bestemmelserne.

De nye bestemmelser lægger bl.a. nye betingelser for vinterroning; det er krav om beklædning, redninger, kurser om hypotermi og begrænsning af rovand, hvis man ikke ror i tørdragt.

Se referat fra mødet. Det ligger sammen med referaterne fra bestyrelsesmøderne.

Bestyrelsen har diskuteret og tilrettet de ændringsforslag, der er kommet, og sikkerhedsbestemmelserne træder i kraft nu.